Amiral Arif. Diberdayakan oleh Blogger.
WELCOME THIS BLOG AMIRAL ARIF - Please Leave Your Criticism or Suggestions For Progress This Blog - Always Trying To Be The Best - "no matter how your heart is grieving... if you keep on believing... the dream that you wish will come true..."
RSS

METASPLOIT



Apa itu METASPLOIT...? Metasploit adalah salah satu tool ujian penembusan(peneration test)..kegunaannya sangat banyak dan meluas...Salah satu kegunaan metasploit ni adalah untuk me'remote' computer seseorang tanpa kebenaran dari pengguna tersebut...

Dengan erti kata lain hack komputer seseorang menggunakan tool ni.. Metasploit ini sangat popular di kalangan hacker...kerana ia ibarat permainan untuk menjajah komputer seseorang...

Konsepnya sama seperti perisian Teamview tapi Teamview memerlukan password untuk remote komputer seseorang itu dan dengan kebenaran/izin manakala Metasploit pula me'remote' komputer seseorang berdasarkan kelemahan sistem sekuriti mangsanya..

Terdapat juga kaedah dimana hacker ini membuat laman web seperti laman web phising,bila mana ada pengunjung yang memasuki laman tersebut secara automatik mereka sudah termasuk dalam senarai exploit...atau anda mungkin pernah mempunyai pengalaman dimana antivirus anda akan memberi amaran jika anda memasuki laman web yang dikhuatiri host kepada metasploit..

Jadi berhati2lah semasa berlayar di internet..jangan sampai jadi mangsa..

Silahkan Klik untuk mempelajari Metasploit VS MiniShare

Share
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar